Saturday 2 June 2012

Once Upon A Time

Salam.
Wehee!! Happy holidays kepada semua yang bercuti!! Tiada yang lebih menggembirakan pada ketika ini selain bercuti. ekeke ;p
Fuhh, take a look at my wedding widget at the side bar, well yes, less than 100 days. Woot woot!! Still got few things need to be done. Dan nampaknya, ini adalah cuti terakhir untuk sediakan apa yang perlu disediakan. Semoga dipermudahkan segala urusan hamba. amin. :)

Ok, hari ni hamba ingin berkongsi tentang satu minat hamba yang dari dulu, sejak zaman hamba masih bergelar murid sehinggalah sekarang hamba telah menjadi guru, masihhhh juga tidak berubah, which is.....my addiction to fairy tales. yap! hihihi
Tapi untuk makluman anda, hamba lebih berminat kepada fairy tales Barat. Fairy tales tradisional agak kurengggg sedikit. Mungkin disebabkan oleh pengaruh watak dan perwatakan (cehhh keluar segala sasteraku. ekeke) dalam fairy tales Barat yang sangat diimpikan oleh setiap kanak-kanak perempuan (dan juga wanita yang perasan dirinya masih kanak-kanak, ehem. *tangan ke dada mata ke atas*). Like seriously, hamba sangat tertarik dengan watak princess yang sangat cantik...dengan gaunnya yang hahhhh kalaulah...dengan istananya yangg gah...dengan happy endingnya yang sangat romantik...semualah...best best best! hehehe

Hamba mula meminati fairy tales sejak hamba terrrrbaca buku cerita dongeng zaman kanak-kanak dulu. Kemudian hamba terrrrtonton kartun bagi cerita-cerita dongeng ini. Dan di situlah bermulanya minat hamba terhadap bukan sahaja kartun or movie fairy tales, malah anything to do with princess and barbie story.

Ok, baru-baru ni, secara tidak sengaja, hamba keboringan, lalu mengambil remote control tv, lalu menukar channel 413, lalu terrrrrrkebetulan satu drama bersiri bertajuk 'Once Upon A Time' baru bermula dan terrrrkebetulan lagi, itu merupakan episod pertama. Dari tajuk itu sahaja, hamba sudah dapat hidu bahawa ini adalah drama bersiri fairy tales (cehh, padahal tekan info. hahahaha).


 This drama is sooooooo different from other fairy tale movies, of course, sebab ini drama. haha Tapi serius, drama ini berbeza dan sangat best. So now, i am slightly obsessed and in love with the new tv show Once Upon A Time. Love love love it!
Ok, let me do a lil bit of synopsis here.

Once Upon A Time adalah sebuah drama yang secara keseluruhannya menceritakan tentang Snow White (I bet you guys ever heard the fairy tale of Snow White right? Alaa...puteri salju dan 7 orang kerdil tu..).
Apa yang membuatkan drama ini sedikit berbeza ialah..

1. Cerita Snow White ini tidak 100% seperti cerita Snow White yang kita tahu...terdapat sedikit penambahan dalam jalan ceritanya yang menjadikannya lebih menarik dan advanture..

Inilah Snow White yang sangat cute dan cantik. hehe
2. Drama ini mempunyai dua latar yang berbeza, iaitu zaman dahulu kala ketika kehidupan Snow White masih dalam hutan...dan kedua, dalam kehidupan moden di mana Snow White dan rakan-rakan tersekat di dunia tersebut akibat sumpahan ratu.


3. Dan apa yang menjadikan drama Once Upon A Time ini sangat menarik  ialah...jeng3...hehehe walaupun drama ini mengkhusus kepada fairy tale Snow White, tetapi terdapat banyak watak fairy tales lain turut diselitkan sebagai watak sampingan dalam jalan cerita ini. Buat masa ini, watak yang telah muncul ialah 
Cinderella, Hansel and Gretel, Red Riding Hood dan Rumpelstiltskin. If you are fairy tales addicts just like i am, i bet you know those fairy tales character.

So tunggu apa lagi? Kepada penggemar cerita dongeng Barat, jangan lupa ikuti drama Once Upon A Time yang dimainkan di channel 413, astro pada setiap weeknight jam 9.15pm. Ok, hamba sepatutnya boleh dapat komisen daripada pengarah drama ini sebab tolong promote. hehehe

Enjoy watching guys! :)

Fairy Tales Addicts,

No comments:

Post a Comment